میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

میگو سالم ترین غذای جهان

میگو سالم ترین غذای جهان
.میگو یک منبع بسیار غنی از ویتامین D ویتامنی 12 B و سلنیوم بوده و مقدار ناچیزی چربی و کالری دارد. میزان پروتئین موجود در هر 120 گرم میگو حدود 7/23 گرم می باشد (که 7/47 درصد از نیاز روزانه را تامین می کند). میگو همچنین به عنوان یک منبع غنی از آهن ، ویتامین B3 (نیاسین) شناخته شده است. ترکیبات ویچه مواد غذایی میگو آن را به عنوان یک غذای بسیار مناسب برای کمک به تنظیم قند خون تبدیل کرده و با مصرف آن می توان مقادیر مناسبی ویتامین B12 دریافت نموده بدون اینکه چربی بالایی به بدن وارد کند. میگو فواید بسیاری برای عروق و سیستم گردش خون در بدن دارد. بسیاری از مردم نگران چربی و کلسترول موجود در میگو هستند. میگو حاوی چربی بسیار کمی است. اما کلسترول بالایی دارد (حدود 200 میلی گرم در 100 گرم یا 12 میگوی بلند قد آب پز شده) برخی از مردم خوردن میگو را اختصاصاً به دلیل کلسترول بالای آن کنار گذاشته اند. اما بر اساس مطالعات انجام شده در مورد میگو و کلسترول خون، نخوردن میگو تنها به این دلیل عاقلانه نیست.

با مصرف 120 گرم میگو، شما می توانید 4/70 درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12 و 8/10 درصد از مقدار ویتامین B6 مورد نیاز بدن را تامین کنید. این دو نوع ویتامین B در ثابت نگه داشتن سطح هوموسیستئین بدن بسیار موثر می باشند. هوموسیستئین ، مولکولی است که می تواند مستقیماً به دیواره رگ ها آسیب برساند و یک عامل مهم در بالا بردن خطر بیماریهای قلبی عروقی می باشد. به علاوه، میگو منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. اسیدهایی که بدن را از ابتلا به بیماریهای عروقی محافظت می کند. نکته قابل توجه آن است که این اسیدها به عنوان عامل ضد التهاب در بدن عمل کرده و مانع از لخته شدن خون در رگ ها می شوند. 120 گرم میگو 2/8 درصد از نیاز روزانه بدن شما به این اسیدهای چرب را تامین می کند.

خاصیت ضد سرطانی سلنیوم

میگو یک منبع عالی از سلنیوم است که با مصرف 120 گرم آن 7/81 درصد از نیاز روزانه بدن به این عنصر تامین می شود. شواهد به دست آمده از تحقیقات و آزمایشهای انجام شده نشان می دهد که یک رابطه معکوس بین مصرف سلنیوم و شیوع سرطان وجود دارد. شواهدی موجود است که سلنیوم DNA را ترمیم کرده و مانع از آسیب وارده به سلولها می شود. به علاوه از تکثیر سلولهای سرطانی نیز جلوگیر کرده از مرگ سلولی می کاهد و سیستم ایمنی بدن را برای حذف سلول های فرسوده و غیر عادی تحریک می کند.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده میگو ی کشور -بوشهر http://isrc.ifro.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد