میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

تولید ماهی در آبهای داخلی هرمزگان

معاون شیلات:سالانه بیش از 150تن ماهی در سدهای هرمزگان تولید می شود

بندرعباس-معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: سالانه بیش از 150 تن ماهی در آبهای داخلی بیش از 10سد استان تولید می شود




به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ادره کل شیلات هرمزگان،علی کریمی بااشاره به احداث سدهای مختلف برای کنترل سیلاب ها افزود:این سدها در کنار کاربرد ذاتی خود در جلوگیری از طغیان رودخانه ها و ذخیره سازی آب،شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان نیز به وجود آورده اند.

وی ادامه داد:شیلات هرمزگان در راستای اهداف خود در توسعه آبزی پروری و بالابردن سهم آبزیان در سبد غذایی خانواده ها ،اقدام به رهاسازی ماهیان در این منابع آبی در مناطق مختلف استان اعم از حاجی آباد، بستک،میناب،پارسیان،بشاگرد و بندرعباس کرده است.

کریمی تصریح کرد:گونه های رها سازی شده از خانواده کپور ماهیان بوده که از این میان می توان به گونه های کپور سرکنده،علفخوار،معمولی و فیتوفاگ اشاره کرد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه اقتصادی اظهار داشت:با توجه به نتایج مطلوب پرورش ماهیان در آبهای داخلی استان بخش خصوصی نیز مایل به مشارکت شده اند که بشاگرد و حاجی آباد بیشترین تولید را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد:محصولات تولید شده در این مناطق، افزون بر مصرف بازار داخلی،بخشی از آن از طریق استان خوزستان به کشور عراق صادر می گردد که توانسته در ارز آوری موثر باشد.

کریمی بهره برداری بهینه از منابع آبی و خاکی استان،دسترسی اقشار دور از دریا در استان به ماهی تازه،اشتغال زایی،افزایش تولید پروتیین دریایی سبد غذایی مصرفی در خانواده ها و ارز آوری از طریق صادرات را از مزایای پروش ماهی در منابع داخلی دانست.ک/3

7192/668

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد