میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

پوست میگو خواص ضد سرطان دارد



پوست میگو خواص ضد سرطان دارد

روزنامه دریا دوشنبه 28مرداد شماره 1608-  معاون سلامت دامپزشکی استان بوشهر گفت: پوست میگو در حال حاضر به عنوان یک ماده ضایعاتی توسط مردم محسوب می‌شود، ولی حداقل استفاده آن در غذای دام، طیور و آبزیان است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، دکترمحمد مهدی سیمرونی در گفتگویی ویژه با رادیو بوشهر اظهار داشت: میزان استحصال پوست و سر میگو حداقل 50 درصد است که این میزان توسط شهروندان دور ریخته می‌شود. این در حالیست که پوست میگو دارای خواص زیادی همچون خاصیت ضد سرطانی است.

معاون سلامت دامپزشکی استان بوشهر اذعان داشت: در پوست میگو ماده رنگی استاگزانتین وجود دارد که خاصیت ضدسرطانی داشته و استحصال این ماده می‌توان در صنایع داروسازی از طریق فناوری به این مهم دست یافت.

دکتر سیمرونی تصریح کرد: از پوست میگو می‌توان ماده‌ای به نام کیتوزان استحصال کرد که به عنوان محرک سیستم ایمنی در پرورش و تغذیه آبزیان کاربرد دارد و مقاومت آبزیان را در برابر بیماریها افزایش می‌دهد.

معاون سلامت دامپزشکی استان بوشهر در پایان گفت: از پوست میگو می‌توان در کرمهای آرایشی نیز استفاده کرد که در این حالت باعث افزایش ترمیم پوست می‌شود، از دیگر کاربردهای پوست میگو می‌توان به تهیه و ساخت نخ بخیه با تکنیک نانو اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد