میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

کاهش نگران کننده ذخائر میگو در آب های هرمزگان

معاون شیلات هرمزگان عنوان کردخبرگزاری فارس: کاهش نگران  کننده ذخائر میگو در آب های هرمزگان

کاهش نگران کننده ذخائر میگو در آب های هرمزگان

معاون شیلات هرمزگان، گفت: ذخائر میگو در آب های هرمزگان در حالی طی روزهای گذشته توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، 560 تن تخمین زده شد، که گویا طی سال گذشته این میزان برابر با هزار و 334 تن برآورده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی کریمی معاون آبزی پروی شیلات هرمزگان ظهر امروز در نشست مشترک دامپزشکی و شیلات هرمزگان با خبرنگاران که به مناسبت آغار هفته دامپزشکی برگزار شده بود از تعامل شیلات و دامپزشکی در عرضه محصولات بهداشتی و سالم به عنوان تعاملی کامل و دو سویه یاد کرد.
وی با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت بیش از هزار و 100 فروند شناور کلاس لنج صیادی، 39 مرکز تخلیه صید و 22 بنادر صیادی هرمزگان با همکاری دامپزشکی استان صورت می گیرد اظهار داشت: عملکرد دامپزشکی استان هرمزگان در نظارت بر حمل و نقل و عرضه آبزیان راضی کننده است.
کریمی با بیان اینکه هرمزگان از تمامی طیف جانداران خوراکی شامل دام، طیور، گیاهان و آبزیان برخوردار است، گفت: دامپزشکی هرمزگان به عنوان حامی سلامت مردم نقش خود را به خوبی ایفا کرده و شیلات هرمزگان نیز سعی خود را بر همکاری کامل و تعاملی همه جانبه با آنان گذاشته است.
وی از دامپزشکی به عنوان تضمین کننده سلامت آبزیان مصرفی مردم یاد کرد و افزود: امید است که در آینده ای نزدیک با اجرای کامل طرح تضمین کیفیت آبزیان بتوان گامی بزرگ در راستای ارتقای سلامت و بهداشت آبزیان مصرفی برداشت.
معاون آبزی پروی شیلات هرمزگان طرح تضمین کیفیت آبزیان در هرمزگان را از طرح های مشترک بین شیلات و دامپزشکی خواند و افزود: این طرح که هدف از اجرای آن تولید فرآورده های شیلاتی سالم، تضمین سلامت آبزیان، کیفیت فرآورده های شیلاتی و پیشگیری از تولید، توزیع و مصرف فرآورده های شیلاتی ناسالم است به جدیت در حال پیگیری است.
کریمی افزود: این طرح همه زنجیره های تکثیر، پرورش، صید، توزیع، فرآوری حمل و نقل و عرضه آبزیان مصرفی انسان را در بازار داخلی با تعامل دوسویه دامپزشکی و شیلات صورت در برمی گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در هرمزگان هزار و 400 هکتار از مزارع پرورش میگو زیر کشت این محصول قرار دارد.
کریمی با بیان اینکه در هرمزگان دو مزرعه پرورش ماهی در قفس نیز فعال است، افزود: طی سال گذشته میزان برداشت ماهیان سردآبی و گرم آبی جمعا در هرمزگان به 150 هزار تن رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین مجموع برداشت میگو پرورشی از مزارع هرمزگان برای سال جاری، حدود 3 هزار تن تخمین زده می شود.
معاون شیلات هرمزگان، گفت: طی سال گذشته در حالی که پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان برداشت مجاز میگو دریایی از آب های هرمزگان را برابر با هزار و 500 تن اعلام کرده بود، در استان هزار و 334 تن برداشت صورت گرفت.
وی گفت: این در حالی است که امسال پژوهشکده مذکور، میزان ذخائر میگو در آبهای استان را، 560 تن برآورد کرده است.
کریمی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته میزان صادرات آبزیان از استان به کشورهای خارجی به 5 هزار و 900 تن رسیده است.
انتهای پیام/88001/ط30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد