میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش blood wormدر شیلات هرمزگان


با بهره گیری از کارشناس خارجی صورت گرفت: برگزاری کارگاه آموزشی پرورش blood wormدر شیلات هرمزگان به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با Blood Worm دریایی و کاربرد آن در مراکز تکثیر بچه میگو با همکاری بخش خصوصی و با حضورکارشناسان وبهره برداران در اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد.

مهندس علی کریمی گفت : این کارگاه آموزشی در راستای انتقال و اطلاع رسانی  یافته ها و تحقیقات پژوهشی دنیا و همچنین   پاسخ گویی به نیاز بهره برداران  و آبزی پروران  در رابطه با غذای زنده و همچنین تغذیه میگوهای پرورشی برگزار شده است.

وی ارتقای کیفیت بچه میگوی تولیدی  از طریق  برگزاری دورها ی آموزشی را از دیگر اهداف برگزاری دوره های آموزشی این چنینی خواند.

کریمی خاطر نشان کرد نقش غذای زنده در تغذیه آبزیان به ویژه در تغذیه مولدین به لحاظ ارزش غذایی و دارا بودن پروتئین، انواع اسید آمینه ها وسایر مواد مورد نیاز بدن آبزی بسیار خائز اهمیت است.

معاون  آبزی پروری شیلات هرمزگان  بیان کرد: کرم خونی(Prenereis  Nuntida) یکی از اصلی ترین مواد غذایی در تغذیه مولدین میگو گونه وانامی در مراکز تکثیر محسوب می شود که در این دوره آموزشی شاهد آموزش روش های تولید و پرورش آن بودیم.

کریمی خاطر نشان شد در این دوره  آموزشی در رابطه با  محل زیست، شناسایی انواع گونه ها ، نحوه تکثیرو پرورش(مکان مناسب پرورش، نحوه شناسایی و انتخاب مولدین، غذادهی، نور وسایر پارامترهای موثر در پرورش کرم خونی مطالب جامعی توسط دکتر "Stephen Craig"   مشاور ارشد بین المللی در زمینه پرورش کرم خونی  ارائه شد.

وی در ادامه افزود:  کرم خونی یکی از جانوران مغذی در تغذیه میگو مولد در راستای افزایش کمیت و کیفیت تخم و بچه میگوی تولیدی به کار میرود که در حال حاضر به صورت محدود از طبیعت جمع آوری و در اختیار مراکز تکثیر بچه میگو قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: بخش خصوص در حال بررسی و برنامه ریزی  است تا با استفاده از دانش جهانی طرح  تولید انبوه و تجاری  گونه های بومی و اقتصادی این کرم خونی را در استان هرمزگان به مرحله اجر در آورد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد