میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان

 

سفر وزیر جهاد کشاورزی به شرق هرمزگان /تصاویر

سفر وزیر جهاد کشاورزی به شرق هرمزگان /تصاویر


 

 

 

 سفر وزیر جهاد کشاورزی به شرق هرمزگان /تصاویر

 

  وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان اعلام کرد: رشد80 درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور

 مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازید از طرح های کشاورزی ، شیلاتی به حمایت جدی دولت از پرورش دهندگان میگو اشاره کرد و افزود: 22 هزار تن میگوی پرورشی امسال در کشور تولید شد که 80 درصد بیشتر از سال گذشته است .

 

وی گفت : نبود مراکز فرآوری ، خوراک دام ، تکثیر و پرورش در این مجتمع ها حلقه های مفقوده تولیدپرورش میگو در کشور است .

حجتی افزود : دولت استفاده از ظرفیت های زیاد تولید آبزیان چه در دریا و چه در مراکز پرورش میگو را در دستور کار دارد و یکی از این برنامه ها گسترش مزارع کشت آبزیان در قفس است و سرمایه گذاران زیادی علاقه مند هستند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

حجتی گفت : با بررسی های انجام شده کشور ظرفیت تولید 800 هزار تن ماهی در پرورش در قفس در آبهای جنوب و شمال کشور را دارد که سهم بالایی از آن به استان هرمزگان اختصاص دارد.

وی افزود : دولت در این زمینه تسهیلات ویژه ای با سود کم در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد که می توان آن را از اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین کرد .

در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان هرمزگان پروژه های عملیات آماده سازی سایت420هکتاری  پرورش میگو کولغان،در شهرستان بندرعباس  ، کارگاه تکثیر ماهی صبیتی در  کلاهی میناب (مرکز بازسازی ذخایر ابزیان خلیج فارس )، آماده سازی سایت 350هکتاری در  شهرستان بندرسیریک مورد بازدید قرار گرفت .  د

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از این طرح ها، با بیان اینکه هرمزگان دومین استانی است که از لحاظ تولید میگو موقعیت مناسبی دارد، عنوان کرد: تولید میگو اشتغالزایی مناسب و ارزش افزوده بالایی دارد و هر سال نیز بر وسعت مزارع زیر کشت آن در هرمزگان اضافه می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه در بازارهای بین المللی رقابت کنیم، تولید کننده ها باید با دنیا در ارتباط باشند و همچنین با آخرین فناوری ها و دستاوردها در زمینه مبارزه با بیماری ها آشنا شوند زیرا این امر موجب رشد و ارتقای هر چه بیشتر پرورش دهندگان میگو می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: درمسائل مربوط به عملیات فرآوری، تولید خوراک دام، تکثیر و پرورش در مجتمع های استان هرمزگان حلقه های مفقوده ای وجود دارد که نیاز است برای حمایت و پشتیبانی از تولید هر چه زودتر این واحدها ایجاد شوند.

حجتی خاطرنشان کرد: هرمزگان از چند جهت دارای ظرفیت های خیلی مهمی است که پرورش آبزیان در قفس ازجمله آنهاست.

توضیح : بازدید وزیر محترم از مراحل تکثیر ماهی دریایی گونه صبیتی  که برای اولین بار به ابتکار و توانمندی نیروی داخلی و بومی استان هرمزگان  انجام شده است برای کارکنان  شوق انگیز و انگیزه برا ی تدوام کار بود هم اکنون نزدیک به 16میلیون بچه ماهی  از 5 تا40 روزه در این مرکز نگهداری میشود که پس از رسیدن به وزن مناسب آماده ذخیره سازی در قفس های دریایی با هدف پرورش و یا رها سازی در دریا برای بازسازی ذخایر خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد