میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

تقویم زمانی پرورش میگو

مدیر کل شیلات هرمزگان :پرورش دهندگان میگو رعایت تقویم زمانی پرورش میگو را با دقت بیشتری دنبال کنند به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زمانی پرورش میگو برای به دست آوردن محصولی سالم کمی و کیفی گفت: پرورش دهندگان رعایت تقویم زمانی پرورش میگو را با دقت بیشتری دنبال کنند.

مهندس محبی گفت:رعایت تقویم زمانی پرورش میگو از سوی پرورش دهندگان علاوه بر کاهش آسیب پذیری محصولات می تواند در ارتقا و تسهیل خدمات رسانی به مزرعه داران نیز موثر باشد.

محبی تصریح کرد:با توجه به اینکه استان هرمزگان امسال شرایط آب و هوایی سرد و استثنایی را پشت سر می گذارد، تاخیر در اتمام برداشت میگو می تواند خسارات احتمالی را به دنبال داشته باشد هرچند که با توجه به توصیه ها واقدامات انجام شده تاکنون هیچ گزارشی مبنبی بر خسارات جدی ناشی از سرما نرسیده است.

محبی افزود:امید است در فصل های آینده دستگاه های ذیربط از جلمه دامپزشکی در خاج از تقویم زمانی به پرورش دهندگان اجازه خروج لارو از مراکز تکثیر جهت ذخیره سازی در مزارع را دهند چراکه تاخیر در ذخیر سازی بچه میگو باعث افزایش زمان پرورش و برداشت و در نتیجه رسیدن به فصل سرما و سرمازدگی می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه سرما می تواند باعث استرس،عدم تغذیه و درنتیجه بیماری میگو گردد خاطر نشان شد : رعایت نکردن تقویم زمانی پرورش میگو از سوی چند پرورش دهنده می تواند باعث بروز و شیوع بیماری گردد که مزارع استان در صورت شیوع بیماری با خطر جدی رو به رو می شوند.

مهندس سید پرویزمحبی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در سال های آینده بمنظور حفظ مصالح تولیدکنندگان و پایداری تولید با پرورش دهندگانی که تقویم زمانی پروش میگو رعایت نمی کنند برخورد می شود.

وی خاطر نشان داد عدم رعایت تقویم زمانی پرورش میگو چرخه اشتغال و سود آوری و همین طور صنایع مرتبط را از جمله صادرات،فرآوری و ... و همچنین اشتغال ناشی از این مشاغل را به مخاطره می اندارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد