میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی
میگو پروران

میگو پروران

در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی- وب نگار تخصصی علی کریمی

چشم انداز مبهم در تولید میگو ی تایلند




امروز در بین ایمیل های دریافتی ام ، به ایمیلی از Daniel Gruenberg یکی از دست اندرکاران شناخته شده صنعت میگو برخوردم که محتوای اون جای تأمل داره.

در این ایمیل ، عنوان شده که یک مزرعه بزرگ در شرق تایلند که دارای 100 استخره ، دوره اخیر پرورش رو در حالی به پایان رسونده که 96 استخرش درگیر بیماری EMS و 4 استخر باقیمانده هم مبتلا به لکه سفید ویروسی شده بودند.

این موضوع نشون می ده که اولاً سایه بیماری ها هنوز بر سر صنعت بخصوص در شرق آسیا سنگینی می کنه و ثانیاً علیرغم خوشبینی هایی که مسئولین آبزی پروری در تایلند نسبت به سال 2015 دارند ، این کشور راه زیادی برای رسیدن به جایگاه قبلی خودش در رتبه بندی جهانی میگوی پرورشی داره . به نظر می رسه تولید میگوپرورشی امسال (2014) تایلند تنها 190 هزارتن ( حدود 10 هزارتن کمتر از پیش بینی های اولیه) باشه که همین مطلب وضعیت بازار این محصول رو در سال پیش رو دچار پیچیدگی می کنه . از طرفی عمده صید رو در مزارع دارای ریسک ابتلا به بیماری ، سایزهای کوچکتر تشکیل می ده و این موضوع یعنی افزایش قیمت سایزهای بالاتر در بازارهای سنتی میگو ( البته اگه این بازارها نظیر اروپا ، آمریکا و ژاپن دچار بحران اقتصادی نباشند).

به نقل از :http://abzistan.persianblog.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد